Uit onderzoek van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) halverwege 2018, blijkt dat ongeveer 85% van de bedrijfswebsites nog geen gebruik maakt van HTTPS. Daar moet verandering in komen. Bij open wifi verbindingen kunnen hackers namelijk steeds makkelijker gegevens onderscheppen zonder dat wij dat door hebben. Dit is waarom je zo snel mogelijk moet overstappen naar HTTPS.

Wat is het verschil tussen HTTP en HTTPS?

HTTPS staat voor Hypertext Transfer Protocol Secure. Dit is een manier waarmee een browser veilig verbinding kan maken met een website. Bij HTTPS zijn data en gegevens, welke uitgewisseld worden tussen bezoekers en een website, versleuteld. Dit ´versleutelen´ houdt in dat de gegevens, voorafgaand aan het verzenden, onherkenbaar worden. Dit wordt vervolgens weer omgezet nadat deze zijn aangekomen bij de bestemming, bijvoorbeeld na het invullen en verzenden van een web formulier. Bij HTTP is dit niet het geval. Hierdoor kunnen gegevens gemakkelijker onderschept of misbruikt worden door kwaadwillende.

Vertrouwen en conversie

Een extra beveiliging zorgt ook voor vertrouwen van de websitebezoeker. Een groen slotje  geeft een veiliger en een professioneler idee tijdens het surfen op de site. En hoe meer bezoekers zich op hun gemak voelen op de website, hoe meer kans op conversie.

Vraag beveiliging aan voor jouw website

Het kan de CTR verhogen in de Google resultaten

In de resultatenpagina van google is ook de url zichtbaar. Als hier ‘https’ zichtbaar is zal dit weer een extra overtuiging zijn waarom de bezoeker op jouw website moet doorklikken.

Ranking factor voor Google

Uiteindelijk zal Google HTTPS websites hoger ranken in de zoekresultaten. Dit betekent dat het meehelpt om op hogere posities in google terecht te komen.

‘Niet veilig’ melding in Google Chrome

Sinds oktober 2017 geeft Chrome een ‘niet beveiligd’ waarschuwing bij de invulvelden van een http verbinding. Het is mogelijk dat een websitebezoeker om deze reden geen persoonlijke gegevens achter zal laten. Dit kan weer negatief zijn voor de website.

Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp)

Het is voor bedrijven tegenwoordig verplicht om de verzending of uitwisseling van persoonsgegevens via internet te beveiligen. Lees ook ons blog over de verandering van de cookie wetgeving. Deze internetveiligheid wordt tegenwoordig zo serieus genomen dat bij nalatigheid boetes kunnen oplopen tot wel €4500,-. Dit geldt wanneer bijvoorbeeld bank en creditcard gegevens worden ingevuld, maar ook voor minder gevoelige gegevensuitwisseling. Hoewel de wet nu nog niet zegt dat een SSL certificaat verplicht is, wordt dit wel vanuit de overheid uitgelegd als verplichting bij het verwerken van persoonsgegevens.

MAD marketing helpt je bij het opzetten van een SSL certificaat.

Zo maken jouw website graag veilig(er). Wat we hiervoor moeten doen is het volgende:
– We bestellen jouw SSL certificaat bij een provider genereren een CSR code op de hostingserver.
– Dit bestand voeren we bij de provider weer in, waarna we jouw domein verifiëren.
– Hierna hebben we het certificaat voor je in handen en voeren we het in en op jouw hostingserver, waar we het certificaat activeren en koppelen aan het juiste domein.
– Daarna moet jouw Wordpress CMS worden ingesteld, omdat je nu een ander domein gebruikt (https in plaats van https.).
– Daarna zetten we Analytics en Search console om. En voila, werk gedaan!

Een veilige website, een goede investering

Wij brengen voor het beveiligen van je website eenmalig €150 exclusief BTW opzetkosten in rekening. Daarna betaal je 25 per jaar voor het certificaat.

Vraag een SSL certificaat aan voor jouw website